Farsi | English  
 

   چهارشنبه 18 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


سطح داوری جام فجر بالا بود/ ایرانی‌ها بهتر بودند

دانش داوران ایرانی بسیار بالاست

 آرشيو گفت و گو

گزارش


بیست و چهارمین دوره رقابتهای تکواندو جام فجر در یک نگاه

بانوان تکواندوکار در اندیشه تجربه ششمین جام فجر

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.


جام فجر در ایستگاه بیست و چهارم

فدراسیون تکواندو کشورمان تا دو روز آینده میزبان بیست و چهارمین دوره از مهمترین رقابتهای بین المللی تکواندو آسیا و جهان خواهد بود.

به گزارش وب سایت رسمی فدراسیون تکواندو؛

بیست و چهارمین دوره رقابتهای بین المللی تکواندو جام فجر در حالی کمتر از 48 ساعت آینده به میزبانی خانه تکواندو برگزار می شود که باید این رقابت را به عنوان یکی از معتبرترين و پايدارترين مسابقاتی در كشور دانست كه با نام فجر و به منظورگرامیداشت خاطرات ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.

با پیگیری های مسئولان فدراسیون تکواندو کشورمان و تداوم در برگزاری آن، فدراسيون جهاني تكواندو اين مسابقات را در رقابتهای معتبر بين المللي سري A تكواندو قرار داده و پس از آن بسياري از كشورهاي جهان براي انتخاب نفرات نهايي و مشخص شدن ترکیب تيم ملي خود برای حضور در رقابتهاي معتبر قاره اي و جهاني، به عنوان معتبرترين مسابقات تکواندو، از آن بهره مي برند.

رقابتهای بین المللی جام فجر در جهان از جایگاه و اعتباری خاصی برخوردار است، در واقع حضور بسياري از قهرمانان جهان و حتي المپيك در این مسابقات بيانگر دیدگاه فدراسيونها و تكواندو كاران ديگر كشورها است، مسابقاتي كه تاثير بسزايي در معرفي تكواندو ايران به جهانيان و رشد هوگوپوشان ایرانی شده است.



بیست و سه دوره رقابتهای جام فجر در یک نگاه؛

* نخستين دوره رقابتهای بین المللی جام فجر سال 1987 در تهران و با حضور 11 تیم برگزار شد که پس از اتمام تیم های ( اسپانیا، ایران و کره جنوبی) به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند.



* در سال 1988 برای اولین بار میزبانی مسابقات بین المللی جام فجر به شهرستانی ها تعلق گرفت.

در دومین دوره رقابتهای بین المللی تکواندو جام فجر، بندرعباس میزبان 9 تیم شد.

پس از اتمام رقابتها، هوگوپوشان کشورمان مقام نایب قهرمانی را از آن خود کردند و تیم های ( کره جنوبی و اسپانیا) به ترتیب اول و سوم شدند.




* در سال 1989 سومین دوره مسابقات با حضور 9 تیم در تهران برگزار شد.

در این دوره از رقابتها، تیم های ( ایران و بانک ملی) به ترتیب مقام های نایب قهرمانی و سومی را از آن خود کردند و تیم کره اول شد.




* در چهارمين دوره رقابتهای بین المللی تکواندو جام فجر، تمامی سکوی های برتر به تکواندوکاران کشورمان تلعق گرفت.

این رقابتها در سال 1990 برگزار شد که در نهایت تیم های ( ایران الف، امید ایران و ایران ب) به ترتیب بر سکوی های اول تا سوم ایستادند.




* بندرعباس برای دومین بار در پنجمين دوره رقابتهای بین المللی تکواندو جام فجر، میزبانی برترین هوگوپوشان جهان را تجربه کرد.

در این دوره از مسابقات و در سال 1991، تکواندوکاران 8 تيم با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان، تیم های (كره جنوبي و اسپانيا) به ترتیب مقام های اول و دوم را از آن خود کردند و تیم ايران بر سکوی سوم ایستاد.




* ششمين دوره رقابتهای تکواندو بین المللی جام فجر در سال 1992 به میزبانی تهران و با حضور 9 تيم برگزار شد.
در این دوره از مسابقات نمایندگان کشورمان بر سکوی سوم ایستادند و هوگوپوشان ( کره جنوبی و اسپانیا) به ترتیب اول و دوم شدند.




* هوگوپوشان در سال 1993 برای هفتمين بار تجربه حضور در این رقابتهای جام فجر را به دست آوردند.

در این دوره از رقابتها، تکواندوکاران کشورمان در قالب دو تیم ( ایران و امید ایران) به ترتیب بر سکوی های اول و سوم ایستادند و چین تایپه دوم شد.





* اصفهان در سال 1994 و در هشتمين دوره برگزاری رقابتهای جام فجر، میزبانی رزمی کاران 11 تيم را تجربه کرد.

در این دوره از مسابقات، تکواندو کاران ایران بر سکوی سوم ایستادند و تیم های (کره جنوبی و اسپانیا) اول و دوم شدند.




* نهمين دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر در سال 1996 به میزبانی تهران و با حضور 10 تیم برگزار شد.

در این دوره از رقابتها، هوگوپوشان تیم سایپا به عنوان نماینده تکواندو ایران بر سکوی نایب قهرمانی ایستادند و کره و اسپانیا به ترتیب اول و سوم شدند.




* رقابتهای بین المللی تکواندو جام فجر در حالی در سال 1997 به یک دهه فعالیت رسید که در این دوره از مسابقات، تبریز میزبان تکواندوکاران 8 تیم شد.

در این دوره از مسابقات نیز سکوهای برتر به تیم های ایرانی تلعق گرفت و تکواندوکاران (ايران، تبريز و اميد ايران) به ترتیب اول تا سوم شدند.




* يازدهمين دوره مسابقات در سال 1998 و به میزبانی تهران برگزار شد.

در این دوره از مسابقات آلمان نیز به جمع سکونشینان تاریخ برگزاری جام فجر پیوست.

با اتمام مسابقات در این دوره، تیم بنادر ایران به مقام قهرمانی دست یافت، آلمان دوم شد و دانشگاه آزاد بر سکوی سوم ایستاد.




* دوازدهمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر در سال 1999، به میزبانی استان آذربایجان شرقی و در شهرستان ارومیه برگزار شد.

در این دوره از رقابتها، 10 تیم با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان، تیم های دانشگاه آزاد و ایران با تصاحب مدال های طلا و نقره، مقام قهرمانی و نایب قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

در این دوره از رقابتها هوگوپوشان دانمارک سوم شدند.




* سيزدهمين دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر در سال 2000 با حضور 13 تیم به میزبانی تهران برگزار شد که در پایان تیم های ( مس باهنر، دانشگاه آزاد و بنادر ایران) به ترتیب بر سکویهای نخست این دوره از رقابتها قرار گرفتند.




* در سال 2001 ارومیه بازهم میزبان هوگوپوشان جام فجر شد.

در چهاردهمین دوره رقابتها 18 تیم به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان؛ تیم های دانشجویان و دخانیات ایران به ترتیب مقام های اول و دوم را از آن خود کردند و اردن سوم شد.




* در سنوات برگزاری رقابتهای بین المللی تکواندوجام فجر، کرجی ها نیز میزبانی هوگوپوشان را تجربه کردند.

در سال 2003 و در پانزدهمين دوره مسابقات با حضور10 تيم برگزار شد که در پایان، هوگوپوشان کشورمان بر سکوی قهرمانی قرار گرفت، تیم های (اردن و ارمنستان) به ترتیب مقام های دوم و سوم را از آن خود کردند.




* شانزهمين دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر، سال 2004 به میزبانی تهران برگزار شد، در این دوره از رقابتها، 14 تيم با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان، تیم های ( تانی ایران، دانشجویان و پاس تهران) به عنوان نمایندگان کشورمان، به ترتیب بر سکوهای اول تا سوم قرار گرفتند.




* سال 2005 هفدهمين دوره مسابقات با حضور 14 تيم بازهم به میزبانی تهران برگزار شد.

دراین دوره از مسابقات نیز تکواندوکاران کشورمان به مقام قهرمانی دست یافتند و تیم های ( فرانسه و آذربایجان) به ترتیب دوم و سوم شدند.




* هجدهمين دوره رقابتهای بین المللی تکواندو جام فجر در سال 2006 با حضور هوگوپوشان 18 تيم به میزبانی تهران برگزار شد که در پایان تیم کشورمان مقام قهرمانی این دوره را نیز به خود اختصاص داد، تیم های ( کره جنوبی و اسپانیا) در این دوره دوم و سوم شدند.



* تهران برای چندمین بار و در نوزدهمین دوره رقابتهای بین المللی تکواندو جام فجر، میزبانی رزمی کاران را تجربه کرد.

در این دوره از مسابقات، تکواندوکاران در سال 2007 با یکدیگر به رقابت پرداختند که درپایان،
هوگوپوشان کشورمان مقام قهرمانی این دوره از نیز به خود اختصاص دادند و تیم ( کره جنوبی و چین) به ترتیب دوم و سوم شدند.




* بيستمين دوره رقابتهای بین المللی تکواندو جام فجر به میزبانی تهران و با حضور 25 تیم در سال 2008 برگزار شد.

پس از اتمام این رقابتها، هوگوپوشان کشورمان در قالب دو تیم ( ایران و بندرعباس) به ترتیب مقام های اول و سوم را از آن خود کردند و تیم کره جنوبی دوم شد.




* بيست و يكمين دوره مسابقات تکواندو بین المللی جام فجر، در سال 2009 با حضور 16تيم به میزبانی تهران برگزار شد که در این دوره نیز مقام قهرمانی به نمایندگان کشورمان تعلق گرفت و همچنین تیم های ( کره جنوبی و فرانسه) به ترتیب دوم و سوم شدند.



* بيست و دومين دوره رقابتهای بین المللی تکواندو جام فجر نیز با حضور 17 تیم در حالی سال 2010 به میزبانی تهران برگزار شد که تیم ملی کشورمان برای چندمین سال متوالی طعم ایستادن بر سکوی نخست را تجربه کرد، در این دوره از رقابتها نیز تیم (آذربایجان و فرانسه) به ترتیب دوم و سوم شدند.



* سال 2011 بيست و سومين دوره مسابقات بین المللی مسابقات بین المللی با حضور 12 تیم به میزبانی ارومیه برگزار شد که تکواندو کاران برای نخستین بار در رشته پومسه نیز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این دوره از مسابقات نیز تکواندوکاران کشورمان سکوی نخست را از آن خود کردند وتیم های( افغانستان و آذربایجان) به ترتیب مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 29 آذر 1391 - 14:05

تعداد بازديد: 489

کد:407-1403


 




 
  
 Free Page Rank Tool