Farsi | English  
 

   سه شنبه 29 اسفند 1402

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


سطح داوری جام فجر بالا بود/ ایرانی‌ها بهتر بودند

دانش داوران ایرانی بسیار بالاست

 آرشيو گفت و گو

گزارش


بیست و چهارمین دوره رقابتهای تکواندو جام فجر در یک نگاه

بانوان تکواندوکار در اندیشه تجربه ششمین جام فجر

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.


رئیس کمیته داوران تکواندو:
سطح داوری جام فجر بالا بود/ ایرانی‌ها بهتر بودند

رییس کمیته داوران فدراسیون تکواندو اعتقاد دارد که داوران ایرانی حاضر در این رقابت‌ها نسبت به همتایان خارجی خود عملکرد بهتری داشتند.

سیروس رضایی اظهارکرد:‌در بیست‌وچهارمین دوره مسابقات تکواندو جام فجر 34 داور داخلی و 7 داور خارجی (مجموع 41 داور) حضور داشتند که سعی کرده‌ بودیم از حضورداوران بین‌المللی بیشتر استفاده کنیم. مسابقه‌های جام فجر با توجه به اینکه در تقویم فدراسیون جهانی یک تونمنت کلاس A و مهم ثبت شده یکی از مسابقه‌هایی است که داوران می‌توانند با قضاوت درآن قضاوتی معادل مسابقه‌های جهانی را در کارنامه خود ثبت کنند.


وی افزود: ویژگی امسال جام فجر این بود که از هوگوهای جدید الکترونیکی KP&Pبرگزار شد که دو سال در کره جنوبی به صورت انحصاری مورد آزمایش قرار گرفته بود. مزیت این هوگوها نسبت به لاجاست و دی‌دو سبک‌تر بودن و انتقال داده‌های بهتر آن است و از همه مهمتر این که در طول برگزاری مسابقه‌ها، کمتر از آن هوگوهای قبلی گیر (هنگ) کرد. البته در دو روز نمی‌شود خیلی ارزیابی کرد ولی همین که گیر کردن آن نزدیک به صفر بود مزیت بزرگی است.

وقتی ابزار کار‌آمدتری در اختیار داوران و مسوولان برگزاری مسابقه‌ها باشد قطعا تعداد اشتباهات انسانی هم کمتر خواهد شد.

رییس کمیته داروان فدراسیون تکواندو در مورد سطح قضاوت‌های انجام شده در جام فجر گفت: سطح داوری‌ها خوب بود و همه آنها قضاوت خوبی داشنتد اما داوران ایرانی بهتر بودند. در برخی موارد داوران خارجی اشتباهاتی داشتند که به آنها گوشزد کردیم اما داوران ایرانی هیچ مورد اشتباهی نداشتند. معتقدم این مسابقات یک کلاس آموزشی و کارگاهی خوب برای داوران خارجی بود ولی داوران ما که تجربه خوبی داشتند به خوبی قدرت خود را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: در جریان مسابقه‌ها از داوران خارجی پرسیدم که درسال چند قضاوت دارند که آنها گفتند:‌ 2 تا 3 قضاوت. این در حالی است که داوران ما گاهی اوقات در طول یک ماه سه مسابقه را قضاوت می‌کنند. با این مقیاس می‌توانید سطح داوران ایرانی را متوجه شوید.

سیروس رضایی با تاکید بر اینکه در جریان برگزاری بیست‌و چهارمین دوره مسابقات تکواندو جام فجر هیچ مورد اعتراض به داوران یا کمیته داروان ثبت نشده گفت: این مساله جای افتخار دارد البته در چند مورد به صورت شفاهی چیزهایی را می‌پرسیدند و نه به صورت اعتراض که پس از توضیحات ما اشکالات آنها برطرف می‌شد.


وی در مورد اعتراضاتی که در لیگ برتر تکواندو انجام می‌شود گفت: بخشی از این اعتراضات را قبول دارم چرا که وارد است دلیل آن هم این است که هر جا انسان قضاوت می‌کند ممکن است خطای انسانی هم وجود داشته باشد. ما در کمیته داوران هیچ‌گاه درون سیستمی نگاه نکرده‌ایم و به خاطر اینکه از داوران خود حمایت کنیم، حق تیمها و مربیان را از بین نبرده‌ایم. ما ایمان خود را به خاطر مسایل دنیوی از بین نمی‌بریم.

منبع:ایسنا

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 6 دي 1391 - 10:43

تعداد بازديد: 897

کد:517-1402


 




 
  
 Free Page Rank Tool