Farsi | English  
 

   جمعه 9 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


سطح داوری جام فجر بالا بود/ ایرانی‌ها بهتر بودند

دانش داوران ایرانی بسیار بالاست

 آرشيو گفت و گو

گزارش


بیست و چهارمین دوره رقابتهای تکواندو جام فجر در یک نگاه

بانوان تکواندوکار در اندیشه تجربه ششمین جام فجر

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.


سرمربی تنها بانوی هوگوپوش روس؛
ساووان از کسب برنز در جام فجر تکواندو رضایت دارد

سرمربی ایرانی تیم تکواندوی روسیه گفت: همسرم تکواندوکاری است که 5 بار عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی شوتوکان کاراته را در کارنامه خود دارد.

ششمین دوره مسابقات تکواندوی بین‌المللی بانوان جام فجر در حالی شب گذشته با قهرمانی تیم خودروان وفا به پایان رسید که در این رقابت‌ها عراق، روسیه، افغانستان، خودروان وفا و هیئت تکواندوی قزوین حضور پیدا کرده بودند.

در این مسابقات تیم روسیه تنها با یک نماینده در بخش بانوان حضور پیدا کرده بود که هدایت تک نماینده این کشور نیز برعهده حجت آران بود.

آنتونیا‌ساووان تنها نماینده روسیه در بخش بانوان بود که در این رقابت‌ها به همراه همسر خود حجت آران حضور پیدا کرده بود.

ساووان علاوه براینکه در عرصه تکواندو مدال‌های مختلفی را کسب کرده است در سبک شوتوکان کاراته نیز پنج دوره عنوان قهرمانی جهان را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد.

حجت آران تکواندوکار ایرانی الاصل مقیم ارمنستان در این دوره از رقابت‌ها به عنوان سرمربی آنتونیا‌ساووان حضور پیدا کرده بود.

حجت‌آران اظهار داشت: از سال 1370 تکواندو را از باشگاه تهرانسر شروع کردم و چند سال در لیگ‌های دسته یک و لیگ برتر برای تیم های امیر پونک، همای تهران و فرودگاه‌های کشور مبارزه کردم. بارها عنوان قهرمانی کشور را کسب کرده‌ام و در سال 80 نیز به اردوهای تیم ملی دعوت شدم و در انتخابی‌ها با اختلاف امتیاز کم به فیض‌الله نفت‌جم باختم و نتوانستم وارد تیم ملی شوم.

وی افزود: سال 82 به عنوان مربی تیم ملی ارمنستان انتخاب شدم و در سال‌های 2007 تا 2012 نیز به عنوان مربی تیم ملی ارمنستان فعالیت می‌کردم.

سرمربی ایرانی تیم روسیه گفت: خوشبختانه برای چندمین دوره است که در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌ام و خوشحالم از اینکه هر ساله این رقابت‌ها به میزبانی ایران برگزار می‌شود و کشور‌های خارجی نیز با حضور در این مسابقات از تکنیک تکواندوکاران ایرانی بهرمند می‌شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا همسر وی در عرصه بین‌المللی عناوین قهرمانی دارد یا خیر، اظهار داشت: آنتونیا چندین عنوان قهرمانی در مسابقات پلیس‌های جهان و ارتش‌های جهان را در کارنامه خود دارد. هر ساله در روسیه یک دوره مسابقه‌ برگزار می‌شود که به 8 نفر از بهترین‌ها کمربند طلایی اهدا می‌شود که وی سال گذشته این عنوان را کسب کرده است. البته رشته اصلی وی شوتوکان کاراته است که 5 بار نیز در این رشته به عنوان قهرمانی جهان دست یافته است.

آران در پاسخ به این سؤال که نظر روس‌ها در مورد تکواندوی ایران به چه‌ صورت استف گفت: واقعآ آنها معتقدند تکواندوی ایران بسیار قوی است و همیشه از تکواندوی ایران به عنوان حریف اصلی خود در مسابقات یاد می‌کنند. روسیه با تک ستاره خود در مسابقات المپیک لندن حضور پیدا کرده بود که قهرمانی اروپا را در کارنامه خود دارد، اما متاسفانه در لندن دستش به مدال نرسید.

وی در پاسخ به این سؤال که آنتونیا‌ساووان مسابقات جام فجر بانوان را به چه صورت ارزیابی کرده است گفت: وی معتقد است که هر چند در این مسابقات مدال برنز را کسب کرده است و اگر کمی خوش شانس بود می‌توانست مدال بهتری را کسب کند، اما از کسب مدال برنز راضی است. بارها در طول مسابقه از فنی بودن تکواندوکاران ایرانی با من صحبت کرد. او برای اولین بار بود که در مسابقات جام فجر شرکت می‌کرد و از نحوه برگزاری مسابقات بسیار رضایت دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

تاريخ  ارسال:شنبه 2 دي 1391 - 14:37

تعداد بازديد: 897

کد:482-1403


 




 
  
 Free Page Rank Tool